Na rynku pojawia się coraz więcej producentów dlatego wybór przy niekiedy dużych rozbieżnościach cenowych może stanowić niemały problem. Spoglądając na różne oferty serwisów internetowych ich ilość przyprawia mnie czasem o zawrót głowy. Jak wśród 30 różnych producentów interesującej nas rzeczy wybrać tego który spełni nasze oczekiwania? Zapewnia niektórych producentów lub sprzedających (dla których jedyna styczność z daną częścią polega na przyjęciu go od dostawcy i przekazaniu klientowi) często odbiegają od obiecanej jakości i wytrzymałości. Oczywiście podstawą handlu i prowadzenia przedsiębiorstwa jest sprzedaż i ostatecznie jej wyniki, jednak czy za wszelką cenę? Cóż danej firmie po tym, że klient wróci niezadowolony, bo zamontowano mu polecone przez sprzedawcę części niskiej jakości? Czy naprawdę warto sprzedawać produkt, gdzie jedyną udzieloną informacją jest jego cena, nie wspominając o samym producencie czy też nie mówiąc o samej jego klasie? Dlatego odpowiedź na postawione pytania brzmi: nie.
Atrakcyjna na pierwszy rzut oka cena często usypia czujność, jednak czy warto dla czasem dosłownie kilku złotych ryzykować utratę dużo większej sumy (cena samej części oraz jej montaż, nie wspominając o czasie i nerwach)? Idealnym przykładem dla oddania takiej sytuacji mogą być choćby klocki hamulcowe. W gronie znajomych lub rodziny zawsze znajdzie się ktoś kto pokusił się raz na tanie klocki, po czym szybko zmienił je na inne bo po prostu „nie hamowały”. Reklamacja? Będąc szczerym to nie słyszałem, żeby taka reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.. Każdy produkt znajdujący się na rynku musi zachować pewne normy i spełnić pewne wymagania, a to że odczucie kierowcy podczas jazdy nie jest zadowalające, w stosunku do odczuć przed wymianą to już zupełnie inna sprawa..
Kolejnym przykładem dlaczego warto kupować i montować części w jednym miejscu może być poniższa historia.
Kilka lat temu pewien klient odwiedził nas w celu zakupu i wymiany amortyzatorów do swojego auta. Przedstawiliśmy mu ofertę z kilku zamienników opisując klasę każdego z nich i podpowiadając co na jego miejscu sami byśmy zamontowali. Bogatszy w wiedze o produktach i kosztach wyszedł mówiąc że przyjedzie gdy dostanie wypłatę.
Po tygodniu przyszedł ponownie z prośbą aby zamontować amortyzatory które zamówił sobie na popularnym serwisie aukcyjnym w Internecie. Montaż ukończyliśmy dość szybko i zadowolony klient odjechał swoim naprawionym samochodem. Nasze następne spotkanie nastąpiło po niecałych 3 miesiącach ponieważ z zawieszenia zaczęły się wydobywać stuki. Powodem okazały się niestety wymienione niedawno amortyzatory. Podłamany klient spytał co w takim wypadku robić. Wyjść było kilka:
– postawić samochód na kołkach i wyjąć amortyzatory
– demontować amortyzatory na podnośniku, płacąc za każdy dzień wynajęcia stanowiska, do czasu rozpatrzenia reklamacji;
– zakupić nowe amortyzatory aby uszkodzone wysłać do reklamacji, płacąc za nie i ponownie za ich montaż…
Wybrał ostatnią opcje ponieważ samochód był mu niezbędny do pracy. Historia skończyła się tym, że po 2 miesiącach rozpatrzono mu pozytywnie reklamacje wadliwych amortyzatorów, (jak się okazało nie było to łatwe) poniósł straty przy wysyłkach ( z uwagi na dwukrotną odmowę uznania reklamacji) oraz na ponownym montażu za który nie dostał już zwrotu pieniędzy. Od tamtej pory jest naszym stałym klientem i gdy tylko coś ulegnie awarii w jego samochodzie, kupuje i wymienia części u nas. Jednak tak jak w większości takich historii klient sam musiał przekonać się o pewnych niedogodnościach kupowania części poza miejscem montażu, gdy dochodzi do reklamacji.
Podobnym przypadkiem jest gdy sklep obwinia montażystów za błędy lub uszkodzenie części, a serwis za wadę fabryczną danego produktu. Podsumować można to powiedzeniem „od Annasza do Kajfasza”, bo wynikiem jest znów strata pieniędzy.
Kończąc ten krótki artykuł, naszym celem jest zadowolenie klienta z dobranych przez nas części oraz przeprowadzonej naprawy. Dzięki temu możecie cieszyć się Państwo spokojną i bezpieczną jazdą, a my zyskujemy sobie nowych i zadowolonych klientów.